Pijn in bovenrug behandeling Chiropractie Blaauw

Pijn in de bovenrug

Pijn in de bovenrug ontstaat dus meestal geleidelijk als gevolg van een slechte houding, een herhaaldelijk eenzijdig gebruik van de armen of te veel boven de macht werken. Een enkele keer heeft pijn in de

Lage rugklachten behandeling bij Chiropraktijk Blaauw Adam Toulon

Lage rugklachten

Heeft u last van lage rugklachten? Maar liefst 80% van de bevolking heeft minstens één keer lage rugklachten, waarvan 50% vaker last heeft. De klachten kunnen na of tijdens een inspanning optreden, maar ook enkele

leer en gedragsproblemen bij Chiropractie Blaauw

Leer- en gedragsproblemen

Meer en meer ouders worden geconfronteerd met de diagnose en of het vermoeden van ADHD/ PDD-NOS, Dyslexie en andere leer en gedrags verstoringen zoals Autisme, Asperger, NLD, OCD, CDD, Dispraxie, terwijl er vaak geen of

Neurofeedback therapie

Neurofeedback

Wat is neurofeedback? Neurofeedback (ook wel hersentraining genoemd) is een behandelmethode voor de hersenen, waarbij iemand kan leren om controle te krijgen over zijn/haar hersengolven. Neurofeedback is gebaseerd op de principes van operante conditionering. Operante

Whiplash behandeling Chiropractie Blaauw in Gouda

Whiplash

Whiplash & een specifieke chiropractische behandeling Een whiplash heeft directe gevolgen voor het centrale controle systeem, namelijk het zenuwstelsel van ons lichaam. Dit heeft vaak bizarre en onbegrepen klachten tot gevolg. De chiropractie gaat ervan

Scoliose behandeling wervelkolom Gouda

Scoliose

Scoliose is een scheefgroei van de wervelkolom die een zijdelingse verkromming geeft. Het is een afwijking die zich meestal op jeugdige leeftijd openbaart. Wilt weten of uw kind een scoliose heeft? Laat uw kind met

Rugpijn zwangerschap behandeling Chiropraktijk Blaauw in Gouda

Rugpijn zwangerschap

Het is gebruikelijk dat vrouwen tijdens de zwangerschap rugpijn ervaren in de lage rug en het bekken. Dit komt door een verandering in de hormoonspiegel, toename van het lichaamsgewicht en verandering van de lichaamshouding. Juist

RSI klachten behandeling Chiropractie Blaauw bij chiropractor Jelle Koudstaal

RSI klachten

RSI staat voor “Repetitive Strain Injuries”. Het betreft hier een verzamelnaam van klachten rond de pols, elleboog, arm, schouder en/of nek. Deze RSI klachten worden meestal veroorzaakt door langdurig herhalen van dezelfde bewegingen. De meest

Pijn in SI-gewricht behandeling Chiropraktijk Gouda

Pijn in SI-gewricht

De SI-gewrichten bestaan uit de 3 bekkenbotten die achterkant met elkaar verbonden zijn door de sacro-iliacale gewrichten. Deze gewrichten bestaan uit het heiligbeen en de twee bekkenbotten of heupbeenderen. Pijn in het SI-gewricht is helaas

Nekpijn en armpijn bij volwassenen verhelpen Chiropraktijk Blaauw

Nekpijn en armpijn

Nekpijn en armpijn kunnen verschillende oorzaken hebben. Deze oorzaken zijn te verdelen in geleidelijke en plotselinge oorzaken. Geleidelijke oorzaken zijn onder andere: Te weinig afwisseling in de houding en te weinig beweging ( werkhouding!) Verkeerde

Lumbago

Wat is lumbago? Lumbago is een algemene term die wordt gebruikt om pijn in de onderrug te beschrijven. Het is een andere benaming voor plotselinge (acute) lage rugpijn, die vaak samengaat met verkramping van spieren

Hoofdpijn en migraine behandeling bij Praktijk Blaauw Chiropractie

Hoofdpijn & migraine

Chiropractische behandeling hoofdpijn Zowel bij jonge als oudere mensen zijn hoofdpijn & migraine een veel voorkomende klacht. Bij ‘reguliere’ hoofdpijn spreken we van verschillende soorten, waarbij spanningshoofdpijn de meest voorkomende is. De kenmerken van spanningshoofdpijn

Duizeligheid & gedragsproblemen oplossen behandeling

Duizeligheid

Duizeligheid & evenwichtsstoornis De mens is het enige wezen dat goed functioneert in een rechtopstaande houding. Om deze rechtopstaande houding goed te bewaren hebben wij een systeem tot onze beschikking die ons daarbij helpt, namelijk

Hernia behandeling bij Chiropractie Blaauw

Hernia behandeling

Een hernia is een veel voorkomende aandoening van de lage rug waarbij de tussenwervelschijf beschadigd zijn. Gelukkig ervaart niet iedereen pijn bij een hernia. In slechts 50% van de gevallen zijn er pijnklachten aanwezig. Wanneer

ADHD & gedragsproblemen kind chiropractie blaauw behandeling Gouda

ADHD – Leer- en gedragsproblemen

Wat is ADHD? ADHD staat voor: “Attention Deficit Hyperactivity Disorder”. Kinderen (en ook volwassenen) met deze aandoening hebben concentratieproblemen, zijn hyperactief en erg impulsief. In Nederland heeft 3 tot 5 procent van de kinderen tot

Artrose behandeling bij Chiropractie Blaauw

Artrose

Wat is artrose? Artrose wordt ook wel degeneratie of slijtage genoemd. Dit heeft te maken met veranderingen in het kraakbeen en de gewrichtsvloeistof van gewrichten. Als dit soort veranderingen in de wervelkolom plaatsvinden, praten we

Klachten wervelkolom baby's verhelpen bij Chiropractie Blaauw

Babies en kinderen

Bij babies en kinderen kunnen zich ook al problemen aan de wervelkolom voordoen. Problemen ontstaan bij de geboorte of in de vroege jeugd door vallen, stoten, verkeerde houdingen, sport ongelukjes en het dragen van een

Bekkeninstabiliteit

Wat is bekkeninstabiliteit? Bekkeninstabiliteit tijdens of na de zwangerschap wordt ook wel symfysiolyse genoemd. Deze instabiliteit veroorzaakt pijn rond de bekkengewrichten en het schaambeen (symfyse). Dit komt doordat de hormoonwisselingen tijdens de zwangerschap de gewrichtsbanden

Ischias

Wat is ischias? Ischias is een irritatie van de ischiaszenuw. Deze zenuw loopt vanuit het onderste gedeelte van uw wervelkolom via uw bil en been naar uw voet. Deze problemen worden regelmatig veroorzaakt door een