Tips

Vermijd de eerste 24 uur na de behandeling zware fysieke belasting (tuinieren, sporten, tillen enz.) Neem voldoende rust. Rust geneest.

Drink water! De meeste mensen drinken te weinig water, dit is echter belangrijk voor ons afweersysteem. Zeker na een behandeling is het belangrijk om voldoende water te drinken zodat vrijgekomen afvalstoffen goed afgevoerd kunnen worden. Het drinken van minimaal 1 liter water per dag is voor iedereen een noodzaak.

Beweeg elke dag minimaal 30 minuten. Of het wandelen, fietsen of zwemmen is, probeer minimaal 5 dagen 30 minuten per dag in de week te bewegen. Volgens cijfers van VWS zijn 5,8 miljoen mensen in de leeftijd van 20-64 jaar onvoldoende lichamelijk actief, uitgaande van de norm dat men per dag minimaal een half uur intensief beweegt en dat minimaal 5 dagen per week. Ook blijkt uit een recent verschenen advies “Overgewicht en obesitas” van de GezondheidsRaad dat momenteel 40% van de volwassenen te dik is.

Bewegingsarmoede is, naast roken en slechte voeding, één van de belangrijkste risicofactoren voor de gezondheid. (Bron: NISB)

Eet iedere dag rauwe groenten en fruit, mogelijk kan uw dieet worden aangevult met een voedingssupplement zoals JP+. Vraag uw chiropractor hiernaar.