unnamed

Sinds vorige maand hebben we een nieuwe behandeltafel bij Praktijk Blaauw, een Decompressie tafel. Deze tafel wordt gebruikt voor Spinale Decompressie Therapie.

Veel rugklachten ontstaan, omdat er druk komt te staan op de tussenwervelschijven. Doordat de tussenwervelschijven te veel worden ingedrukt, zullen ze vervormen en zo kan er druk ontstaan op de zenuwen en de zenuwwortels. Deze druk kan diverse klachten veroorzaken, zoals: pijn, tintelingen, gevoelloosheid en zelfs uitvalverschijnselen. Decompressie therapie heeft als doel om de tussenwervelschijf weer op de normale plaats te krijgen waardoor de druk op de zenuw afneemt of zelfs verdwijnt.

Wie kan gebruik maken van Spinale Decompressie Therapie?
Deze therapie is geschikt voor volwassenen (18+) en is onder andere zeer effectief bij:

• Hernia (zowel nek als rug)
  • Spinale Stenose
  • Ischias
  • Uitstralende rugpijn naar bv benen en armen
  • Spierspasmen
  • Degeneratie (slijtage) van de tussenwervelschijven
  • Spinale wortelcompressie

Er zijn voor deze behandeling ook contra-indicaties. Decompressie therapie zal niet worden toegepast bij zwangere vrouwen, patiƫnten met ernstige osteoporose, ernstig overgewicht of ernstige zenuwbeschadiging. Na sommige operaties kan de therapie niet worden toegepast, bijvoorbeeld als er schroeven of platen in de rug zijn geplaatst. Uw chiropractor kan u adviseren of decompressie therapie u kan helpen.

Heeft u vragen, neem gerust contact op met de praktijk. 0182-570124